Prima pagină > Fine Arts: Carti, Muzica, Filme > La rascruce de vanturi (Wuthering Heights)

La rascruce de vanturi (Wuthering Heights)


De felul meu citesc. Ok, hai sa vorbim deschis ,ma simt ca un condamnat pe viata ,care se zvarcoleste in celula lui, daca nu citesc o perioada mai mare de timp. Fie si numai carti pentru facultate( books that prove to be rather interesting, let me say), blog-uri sau articole din ziare: I have to read!

Si, da, sunt genul acela de om caruia i se inmoaie genunchii cand ajunge intr-o librarie si pune mana reverentios pe orice coperta noua, si mai ales genul acela de om care se simte in biblioteca ca intr-o biserica.

Postul asta insa (din fericire) nu este despre obsesiile mele, ci despre ultima mea masa spirituala, sa-i spun asa si anume La rascruce de vanturi de Emily Bronte ( Wuthering Heights in original).

M-a prins greu. Am sustras-o cu un zambet inocent de fata cuminte si silitoare din biblioteca matusii  si, dupa primele 10 pagini, citite cu viu interes, n-am catacdisit s-o mai scot din geanta, unde a ramas hibernand o lunga perioada de timp. In cele din urma am scos-o la lumina intr-o criza acuta de plictiseala si am continuat s-o citesc in personalul de 6 dimineata, pe care-l frecevntez cu pasiune de cand sunt studenta.

La inceput n-am inteles de ce am continuat sa citesc. Poate din cauza reclamei, sau din cauza veneratiei unora la adresa cartii. Pagina cu pagina ma gandeam ca trebuie sa urmeze ceva fantastic, something to blow up my mind, dar a fost ca si cum as fi cautat harta unei comori intr-o carte despre matematica.

Wuthering Heights e o carte anti-romantica, cum citisem intr-o recenzie. Heathcliff si Cathy sunt tipul acela de caractere a caror dragoste distruge tot ce atinge. In cele din urma se mistuiesc si ei reciproc, parca intr-un efort de exorciza locurile in care au trait, pentru a le face un loc mai bun pentru urmasi. Crescuti impreuna, sunt morti unul fara altul si cu toate acestea, am presentimentul ca, daca li s-ar fi dat libertatea sa se iubeasca, tot ar fi cauzat dezastre.

Este o carte despre un anumit de tip caractere si mi s-a parut total neobisnuit si straniu ca nu mi-a placut la nebunie cel putin. (Because yes, I can obsess over a book) Heathcliff e tipul de personaj echivalent su Sburatorul lui Eliade. Barbatul care atrage tinerele femei fara experienta…  si apoi le distruge. Cathy…  sa spunem ca e o exagerare a ceea ce noi numim hot-blooded woman.

Nu m-a pasionat, desi vorbeste de niste personaje, despre care multi spun ca sunt fascinante. N-as citi-o inca o data, decat peste multi ani si inca multa experienta intr-ale lecturii. Si nu, nu vreau sa vad filmul.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

