Prima pagină > Interviuri si Reportaje > Experienta Ghana (Serialul Exchange, episodul 2)

Experienta Ghana (Serialul Exchange, episodul 2)


Internship in Africa? In Ghana chiar? Ce impinge o persoana sa se aventureze intr-un asemenea loc. Cat de mult iti schimba viata un asemenea … experiment? Si mai ales… cum te schimba?

Cititi mai jos.


1. Cine e Alexandra Birladeanu Alexandra e un om. Un om simplu si onest cu un pic de gust pentru aventura. Un om care viseaza si care face tot posibilul sa isi traiasca visele. Un om care crede in povesti si in finaluri fericite. Un om vesel si plin de viata care vrea sa vada intreaga lume! Un om care isi iubeste familia si prietenii si nu isi imagineaza viata fara ei. Un om care vrea sa traiasca intr-o lume mai buna! Un om care incearca, se lupta, uneori greseste, dar se ridica si o ia de la capat. Un om fericit!

Pe de alta parte Alexandra are 25 de ani si a terminat Comunicare si relatii publice la Iasi in 2008. Alexandra e membru AIESEC Iasi din 2005 si a fost membru AIESEC Romania pe mandatul 0809. Alexandra e un om pasionat de comunicare si aventura. Un om care vrea sa cunoasca si sa inteleaga… Un om care vede…

Alexandra e un om ca foarte multi oameni pe acest pamant. Ce o face pe ea EA e bucuria cu care incearca sa traiasca si sa descopere fiecare zi!

2.      De ce ai ales sa pleci in Exchange?

In AIESEC Iasi si AIESEC Romania am fost responsabila de partea de comunicare si implicit am promovat in exterior programul Exchange. E un program in care eu cred foarte mult. Din punctul meu de vedere e cea mai frumosa si intensa  oportunitate pe care AIESEC o ofera. Eu mi-am dorit foarte mult o experienta puternica atat din punct de vedere personal cat si din punct de vedere profesional si din acest motiv am ales sa merg atat in Ghana cat si in India.

3. Cum ai aflat de programul AIESEC si de ce l-ai ales in detrimentul celorlalte?

Am aflat de program in momentul in care am aplicat la AIESEC ca membru. Si am ales AIESEC datorita paletei de oportunitati pe care o ofera. Dupa primul an de facultate am ajuns la concluzia ca trebuie sa fac mai mult decat sa merg la cursuri si AIESEC mi-a oferit posibilitatea sa pun in practica cunostintele acumulate si sa dobandesc altele noi, foarte valoroase. In momentul in care iti doresti o cariera internationala, AIESEC e cea mai buna optiune. Faptul ca organizatia e prezenta in peste 100 de tari, conferintele si oportunitatile pe care le ofera, pozitiile de leadership pe care le poti accesa… toate lucrurile acestea fac din AIESEC cea mai buna alegere.

4.      Majoritatea celor care pleaca in afara vor un loc safe si un salariu confortabil. Tu ai ales o tara din Africa, despre care multi dintre noi nu stim mai nimic. De ce Ghana?

Am ales Ghana pentru Ogilvy, job description si faptul ca aveam siguranta ca va fi aventura vietii mele. Si a fost. Pentru mine fiecare zi acolo a fost o aventura. Primele doua luni au fost destul de dificile, presarate cu socuri culturale si intamplari care mai decare mai hilare.

Mi-am dorit o experienta profesionala frumosa si o experianta culturala puternica si exact asta am primit. Faptul ca a trebuit sa ma adaptez la o cultura atat de diferita m-a maturizat si m-a ajutat sa inteleg ce imi doresc cu adevarat de la viata. Pentru mine AIESEC si Ghana sunt cele mai frumoase lucruri care mi se puteau intampla!

5.      Cum ai aflat ca ai luat postul? Cum au reactionat ceilalti cand le-ai spus unde vrei sa pleci?

Am aplicat pentru internship la inceputul lui Mai 2009. Eram in Elvetia la sora mea. Mi-am informat familia ca aplic pentru un internship in Vestul Africii si ei au fost ok cu asta, sperand totusi ca nu il voi primi😛

Am aflat ca am fost selectata la jumatatea lui iunie. Eram cu prietenele mele acasa si imi amintesc ca am inceput efectiv sa tip de bucurie. Familia mea nu mai putea sa spuna nimic bineinteles J Cand iti iese copilul din casa tipand de fericire ca pleaca in Ghana nu prea poti sa ii mai spui: „Cum sa te duci acolo? Daca e periculos?” Cred ca asta a fost in mintea tuturor persoanelor care ma cunosc. Faptul ca as putea pati ceva sau m-as putea imbolnavi. Am avut malarie de 2 ori in 6 luni si am fost jefuita o data. Malaria se trateaza in trei zile iar jefuit poti fi oriunde in lumea asta…

Am comunicat constant cu familia si prietenii mei. Mi-a fost foarte dor de ei dar lucrurile astea fac parte din orice experienta J

6. Cum te-au primit cei de acolo?

Am fost primita foarte foarte bine. AIESEC Ghana m-a asteptat la aeroport la 2 dimineata. Au trebuit sa ma astepta o ora jumatate pana am iesit din aeroport J S-au ocupat de efectiv toate formalitatile, viza, permis de rezidenta, etc. Am comunicat in mod constant cu Lydia, care era vice presedinte Exchange la nivel national.

Compania mi-a oferit cazare si un salariu care mi-a garantat o viata confortabila acolo. Am calatorit foarte mult, am cunoscut oameni din peste 16 tari, mi-am facut prieteni si am avut o viata sociala mukt mai activa decat o aveam in Romania.

Profesional a fost o experienta foarte buna pentru mine, care m-a ajutat ulterior sa obtin internship-ul cu Alcatel –Lucent in India. Am lucrat intr-o agentie de advetising full service si am avut posibilitatea sa lucrez cu toate ariile si departamentele.

Stiu ca ma repet dar pentru mine Ghana chiar a fost experienta vietii mele. La inceput nu am apreciat decizia la adevarata ei valoare dar dupa primele doua luni, cat mi-a luat sa ma adaptez, am inteles importanta pasului facut!

7. Care a fost job-ul tau in Ghana?

Sunt genul de om care se adapteaza destul de usor la situatii noi… In ceea ce priveste jobul nu am avut deloc probleme de adaptare. Am lucrat si cu oameni foarte faini si probabil si de asta. Ca in fiecare job au fost si momente plictisitoare; Ritmul de viata in Ghana e destul de lenes ca sa ma exprim bland. Filosofia lor de viata este „avem timp”. Cel putin asta e concluzia pe care am tras-o eu. Dar faptul ca am lucrat cu doi clienti foarte importanti pentru MMRS Ogilviy (Coca Cola si Ministerul de Finante Ganez)  mi-a oferit o perspectiva destul de clara asupra modului in care functioneaza industria acolo! Eu am lucrat cu departamentele Client Service, Traffic (productie), Creative si Strategic Planning si lucrul asta m-a ajutat sa inteleg cum functioneaza o agentie de advertising full service.

8. Ce ne poti spune despre perioada in care ai stat acolo?

Am ajuns in Ghana la sfarsitul lunii iunie 2009 si am stat 6 luni. Am scris un blog intreg despre experienta mea acolo (http://alexandrabirladianu.wordpress.com/).  |Cred ca Ghana m-a ajutat foarte mult sa inteleg cine sunt si ce imi doresc cu adevarat. Fiecare zi acolo avea ceva minunat in ea, un anumit farmec care ma facea sa simt ca traiesc.

Lucruri ca slujbele de la biserica de mai bine de 3 ori pa saptamana care ma scoateau din sarite (folosesc difuzoare si efectiv urla toata slujba), faptul ca am fost jefuita, weekend-urile petrecute cu prietenii in diverse locuri pline de farmec, nevoia de a negocia pentru fiecare lucru cumparat, culoarea locala, oamenii care iti zambesc pe strada fara sa te cunoasca, cereri in casatorie, calatoritul cu tro tro-ul, malaria, toate astea au facut din Ghana experienta vietii mele. Oamenii pe care i-am cunoscut acolo o sa fie pentru totdeauna in inima mea J Sunt atat de multe lyucruri de povestit  si atat de multe amintiri frumoase J

Ghana m-a facut cu siguranta un om mult mai puternic!

9.      Care a fost cel mai mare soc cultural si, respectiv, cel mai amuzant moment?

Socuri culturale au fost destul de multe. Faptul ca nu exista apa calda, apa de baut ambalata in pungi de plastic, oameni care fac pipi la marginea drumului, oameni care opresc masina si se ofera sa te duca unde ai nevoie, cereri in casatorie de la necunoscuti, oameni care for sa iti atinga parul… etc, etc!

Cred ca cea mai amuzanta intamplare a fost o cerere in casatorie pe care am primit-o pe strada. Eram aproape de casa mea si am observat un barbat care facea pipi pe marginea drumului. L-am ignorat bineinteles, nu stiam ce altceva as fi putut sa fac. In momentul in care am ajuns in dreptul lui, tipul s-a intors si a intins mana sa faca cunostinta cu mine… L-am ignorat bineinteles, tocmai il vazusem in actiune dar el nu prea avea chef sa fie ignorat si a inceput sa mearga pe langa mine si sa imi spuna tot felul de minuni. Evenimentul a culminat cu o cerere in casatorie! Am ras foarte mult cu prietenii mei de asta si zambesc si acum cand imi amintesc ridicolul situatiei.

Sunt foarte multe intamplari amuzante de care imi amintesc cu drag. Calatoriile noastre, iesirile saptamanale… toate au fost prilej de ras si bucurie.

10. Au fost momente in care ti-ai fi dorit sa nu fi plecat?

Cred ca eram in a doua sau a treia saptamana in Ghana cand am fost jefuita. Nu mi-am dorit sa nu fi plecat, dar imi amintesc ca eram foarte foarte furioasa cu tara si cu faptul ca mi s-a intamplat mie! Evenimentul totusi m-a ajutat sa inteleg ca sunt un om norocas care nu trebuie sa fure ca sa supravietuiasca! Am trecut peste si lucrul asta m-a ajutat sa am o experienta frumoasa J

11. Ce ai schimba la Ghana si ce ai aduce in tara de acolo?

As aduce de acolo fericirea pe care am citit-o pe fata oamenilor, indiferent de cat de saraci erau. Oamenii in Romania se plang foarte mult. Nu le place tara, nu le place job-ul, nu le place clasa politica. Foarte putini fac ceva ca sa schimbe lucrurile in bine.

Ce as schimba daca as putea? Nu stiu… sunt multe lucruri… Saracia, faptul ca toate lucrurile acolo se intampla foarte foarte incet, de parca oamenii nu ar avea simtul timpului…

12. Ghana si apoi… India?!

Sunt indragostita de India. E un loc minunat, bineinteles si cu bune si cu rele J Sunt intern in Alcatel-Lucent si am atat de multe lucruri de invatat de la oamenii cu care lucrez… e ceva cu adevarat extraordinar. Sunt mandra de decizia de a veni aici si bucuroasa ca am avut norocul de a fi selectata!

13. Ce le-ai transmite celor care vor sa-ti calce pe urme?

Le-as spune ca pentru mine AIESEC  e cea mai buna alegere din viata mea. Iar asta ar trebui sa spuna tot!

Ii multumesc Alexandrei pentru interviu. Mai multe povesti gasiti aici:

http://exchange.aieseciasi.ro/

  1. August 14, 2010 la 1:30 am

    Eu unul am citit cate putin din aventurile Alexandrei pe blog si am ramas impresionat de cateva chestii…din cate stiu acum e in India, iar blogul vorbeste in continuare🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

